Robo Rally

(Link til spillet på brettspill.no og spillskrinet.no.)


Onsdag 26. desember 2007 - Karl Thomas, Marianne og Eirik

Marianne og Eirik fikk Robo Rally av oss til jul. Og det falt i smak. Karl Thomas spilte det med dem etter julebrunch'en. Eirik satset på masse mulighets-kort, mens Karl Thomas raste av gårde med Marianne i hælene. Dessverre måtte spillet avsluttes før det var ferdig fordi vi skulle over fjellet via en kolonnekjøring. Kun Karl Thomas hadde vært innom første sjekk-punkt.


Spillkveld: lørdag 27. mai 2006 - Karina, Kenneth, Fredrik og Tormod

Hvordan var det nå man skulle vri seg for å gå i den retningen man ville? Og hvor i all verden havner man når en motspiller lager krøll på planene? Alt går nemlig ikke slik man forventer. Tormod havnet først allerede i første runde. Han stod først på rullebåndet og fryktet å bli skutt i filler, men han kom fra det med få skader og stor fart. Fredrik klarte å rote seg ned i en sjakt helt på egen hånd da han nærmet seg første sjekkpunkt, men han klarte likevel å ta igjen Kenneth og Karina som ga hverandre en god del skader. Kenneth måtte slå av strømmen to ganger for å bli kvitt skadene, - den ene gangen benyttet Karina anledningen til å gi ham flere skader (se bildet til høyre der robotene til Karina og Kenneth står på hver sin side av andre sjekkpunkt).  Etter tredje sjekkpunkt, fikk Karina valget mellom å gå i en sjakt og gå ut av brettet. Hun valgte sjakten og havnet likevel utenfor brettet. Tormod kunne i ensom majestet tusle inn til fjerde og siste sjekkpunkt med få skader. Tormod mente selv det skyldtes flaks, og at det var de andre som hadde det gøy. Det var dem som skøyt og dyttet hverandre.

  


Spillkveld: lørdag 1. april 2006 - Karina, Karl Thomas, Fredrik, Knut, Dagfinn, Berit, Marianne og Eirik

Mye av kvelden ble brukt på Robo Rally. Den første utfordringen var å finne ut hvordan det skulle spilles. Robo Rally viste seg å være et uforutsigbart, morsomt og tankevridende spill. Noen måtte ut på gulvet for å snu og vende på seg selv i håp om å finne ut hvordan deres robot skulle programmeres. Noen bommet totalt og ble stående og stange i veggen eller havnet nede i samme sjakt to ganger. Noen ble dyttet ned i sjakter. Noen ble skutt med laser og noen gikk bare utenfor brettet. Vi begynte friskt med 8 spillere, men bare fire fullførte. Den store vinneren ble Knut.